Cementownia Warta jest pierwszym zakładem w Polsce, który wprowadził do pracy w pełni elektryczną ładowarkę Volvo L120 Electric. Wyposażona w silnik 228 kW i baterię 282 kWh, bez problemu realizuje wymagające zadania, pracując do półtorej zmiany. Zachowuje tym samym pełną wydajność, eliminując jednocześnie emisję spalin i redukując emisję hałasu.
Holcim współpracuje z GreenWay przy elektryfikacji transportu ciężkiego (eHDV). Obejmuje ona rozwój infrastruktury ładowania dla koparek, wozideł technologicznych i ładowarek kołowych, których masa z ładunkiem może sięgać nawet 100 ton - tak jak testowany przez Holcim Polska Liugong 856HE - pracujących m.in. w kopalniach, zakładach przemiału, cementowniach i portach.
Cemex Polska w 2025 r. rozszerzył swoją flotę betonomieszarek o cztery pojazdy elektryczne SANY Putzmeister P 9 G iONTRON, wykorzystywane przede wszystkim w większych aglomeracjach. Równocześnie od początku 2022 r. firma wymieniła już 100 samochodów osobowych z klasycznym napędem na nowe pojazdy z napędem hybrydowym.
Na pojazdy elektryczne postawił także Heidelberg Materials Polska. Ich punkt ładowania w Choruli znajduje się przy laboratorium - Centrum Rozwoju Produktów Górażdże. Firma przetestowała również elektryczną betonomieszarkę - potwierdzając, iż sprawdza się w dużych miastach.
Również Cement Ożarów przetestował elektryczną ciężarówkę marki Volvo. Testy takich pojazdów - w 100% elektrycznych - to kolejny krok w stronę redukcji emisji CO2 z transportu ciężkiego i budownictwa. Pracownicy w formule car sharing korzystają również z elektrycznych samochodów Volkswagena.