Przemysł cementowy w Polsce dba o bezpieczeństwo w zakładach, ale również poza nimi. Producenci cementu organizują i angażują się w kampanie na rzecz BRD czy ratownictwa, a także przekazują wiedzę na ten temat najmłodszym.

Cementownia Warta realizuje kampanię społeczną pod hasłem "Budujemy bezpieczne jutro, dbając o bezpieczne dziś". We współpracy z Komendą Powiatową Policji w Pajęcznie przekazują wiedzę uczniom kolejnych szkół z regionu - nie tylko o bezpiecznym przechodzeniu przez jezdnię, ale także o zasadach jazdy rowerem czy ostrożności wobec nieznajomych.

Organizowaną w województwach wielkopolskim i kujawsko-pomorskim Akademię Młodego Ratownika wspierał Holcim Polska. Wzięło w niej udział ponad 6 500 dzieci z 20 szkół, które przez kilka miesięcy uczyły się, jak ratować życie. Zdobywanie wiedzy i umiejętności udzielania pierwszej pomocy zostało połączone z rywalizacją szkół, zwieńczoną wielkim finałem.

W kampanie społeczne "W drodze do szkół" i "Bezpieczne Wakacje", organizowane przez Jumper Fundację, zaangażował się Cemex Polska. Zostały one skierowane do szkół w województwie kujawsko-pomorskim, gdzie odbyły się warsztaty z BRD dla blisko tysiąca dzieci i młodzieży. Program szkoleniowy, wykorzystujący symulatory - ewakuacyjny, dachowania i wybuchu poduszki powietrznej - został z kolei zrealizowany podczas pikniku rodzinnego.

Już po raz czwarty Dyckerhoff Polska zorganizował Dzień Bezpieczeństwa. To doroczne wydarzenie, podczas którego podsumowane są działania na rzecz BHP, a także nagradzane firmy remontowe i współpracujące na stałe z przedsiębiorstwem. Spotkanie jest również okazją do rozstrzygnięcia przeznaczonego dla podwykonawców konkursu z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz do zaprezentowania dobrych praktyk w tym zakresie.

Zobacz także: Różnorodne działania, jeden cel: bezpieczeństwo

Masz pytanie?