Beton przyszłości wspiera dekarbonizację i GOZ
Cement Ożarów został nagrodzony w konkursie TopBuilder 2025 - za MilkyWay, czyli rozwiązanie do budowy jasnych, trwałych i bezpiecznych nawierzchni drogowych. Zastosowanie niskoemisyjnego cementu pozwala obniżyć ślad węglowy betonu nawet o 30%. Przykładem jest autostrada A2, gdzie na 19-kilometrowym odcinku powstało 360 tys. m2 nawierzchni w tej technologii betonowej, dzięki czemu zredukowano ślad węglowy betonu o 9 816 120 kg CO2eq.
Również Holcim Polska nagrodzono w konkursie TopBuilder 2025: za 20 lat wkładu w transformację budownictwa w Polsce, a także za cement ECOPlanet - zawierający materiał z recyklingu betonu, pochodzącego z rozbiórek budowlanych. Ten produkt, charakteryzujący się także do 40% niższym śladem węglowym, zdobył nagrodę w konkursie "Liderzy Transformacji Energetycznej" - rozstrzygniętym podczas Polskiego Kongresu Klimatycznego.
Dyckerhoff Polska został finalistą konkursu "Diamenty Zielonego Przemysłu" w kategorii "Lider Zrównoważonej Produkcji", za działania na rzecz redukcji emisji i wdrażania rozwiązań cyrkularnych. Za zaangażowanie w rozwój społeczno-gospodarczy województwa świętokrzyskiego firma zdobyła też Nagrodę Żubra, a podczas gali "Nowińskie Perły Biznesu" Dyckerhoff Polska otrzymał tytuł Lidera Biznesu - przyznawany za istotny wkład w rozwój lokalnej gospodarki.
Zobacz także: Przyszłość to AI, elektromobilność i druk 3D w kosmosie
Dobre praktyki producentów cementu
Z okazji 15-lecia partnerstwa z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Cemex Polska został uhonorowany statuetką za zaangażowanie w działania ESG. Zostały one wyróżnione w raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki", gdzie wskazano m.in. ochronę pustułek na terenach cementowni, wolontariat na rzecz bioróżnorodności, zielone warsztaty dla dzieci i dorosłych, promujące zrównoważony rozwój letnie praktyki studenckie oraz programy bezpieczeństwa pracy.
Z kolei Fundacja Górażdże - Aktywni w Regionie otrzymała Laur Ziemi Strzeleckiej za wspieranie lokalnych inicjatyw społecznych, kulturalnych i sportowych. Docenione zostały również działania Heidelberg Materials Polska w obszarze komunikacji wewnętrznej - w konkursie Internal Communication Biznes Partner 2025 nagrodzono zorganizowany już po raz drugi Bieg po Kopalni i kwartalnik "Sygnały".
Zobacz także: Cementownie integrują, edukują i bawią